Groot tentenkamp ANDLER 05-15/08/2020 - COVID-19, hoe zit dat nu?!?
Beste ouders,
Allereerst hallo, het is eventjes geleden. We missen onze leden enorm en zijn dan ook doodgelukkig met het groene licht: kamp gaat door! Ons kamp gaat echter heel anders verlopen dan de voorbije jaren. Daarom hebben we deze bundel met richtlijnen en informatie opgesteld. Gelieve deze goed te lezen en ook correct te volgen! Het is enorm belangrijk zodat jullie kind goed ingeschreven wordt.
Zoals jullie misschien al in ons filmpje hebben gezien op voorpagina (en mocht dat niet zijn, dan leest u het hier) gaan we werken met bubbels van 50 personen. We gaan ons kamp indelen in twee bubbels: de -12 bubbel (kapoenen en welka) en de +12 bubbel (jong-givers en givers). Beide bubbels zullen altijd gescheiden blijven op onze kampwei. Binnen de bubbel moeten personen intensief contact vermijden, maar spelen, sjorren, naast elkaar slapen in de tent en het dagelijks gebeuren is toegestaan.
Dit maakt dat we dit jaar helaas voor een eerste en hopelijk laatste keer met een ledenstop zullen moeten werken. We doen dit om alles haalbaar en veilig te houden! Gelieve onze keuze dan ook te respecteren, we vinden dit zelf bijzonder jammer maar we zien geen andere optie. De aantallen zijn gekozen op basis van vorige jaren. We willen niks liever dan elk kind een eerlijke kans geven om mee te gaan.
Wat houdt de ledenstop in? Dit wil zeggen dat we werken met voorinschrijvingen, deze zijn geen garantie dat het kind mee kan op kamp. Pas wanneer er een bevestiging van de takleiding volgt, is uw kind ingeschreven en kan hij/zij mee. Van zodra het maximum aantal bereikt is, zullen er geen leden meer aangenomen worden. Wij proberen elk kind een eerlijke kans te geven om mee te kunnen op kamp.
De aantallen zijn als volgt:
Kapoenen: 15 leden
Welka: 20 leden
+12: maximum 40 leden
Hoe verloopt dat inschrijven dan? En hoe weet ik of het gelukt is? Lees rustig verder, alles gaat duidelijk worden. Heeft u op het einde nog vragen, contacteer dan gerust de groepsleider of de takleiding (zie verder).
Voorwaarden!
Voordat we de stappen van inschrijving gaan overlopen, willen we eerst de voorwaarden uitleggen. Als deze voorwaarden niet gerespecteerd worden, kan/mag uw kind niet mee op kamp! Denk hier dus aan voordat u inschrijft, mochten de voorwaarden niet vervuld worden dan kunnen we uw kind weigeren en geven we het plaatsje door aan de volgende op de wachtlijst. Dit zou heel erg jammer zijn! Kinderen uit een risicogroep mogen mee op kamp, mits ze toestemming van de huisarts hebben alsook van de ouders.
In het groene kader vinden jullie een bindend advies. Dit communiceren wij ter veiligheid van zowel ouders als leden. In het rode kader vinden jullie de verplichtingen.
Uw kind mag 7 dagen voor ons kamp NIET naar andere kampen, opvangen of speelpleinwerking! Dit om eventuele besmetting te vermijden en mocht er iemand ziek zijn, dat dit tijdig opgemerkt zou worden. Hetzelfde geldt ook voor na ons kamp.
- Als uw kind tot minder dan 5 dagen voor kamp ziek is geweest van corona of symptomen ondervond, mag hij/zij niet mee.
- Uw kind komt heel het kamp mee! Een paar dagen later aankomen of vroeger vertrekken staan we niet toe! Eerder afhalen (tenzij in het geval van ziekte) is niet toegestaan.
- Als er geen geldige medische fiche van uw kind is ingevuld, mag hij/zij niet mee.
Inschrijven - Stap Voor Stap!
Stap 1: Voorinschrijving via deze pagina
Vanaf donderdag 04/06 om 20u.00 activeren we onderstaande link om uw kind vooraf in te schrijven. Jullie gaan als volgt te werk: vul de naam en achternaam in van uw kind(eren), duid ook aan bij welke tak ze horen. Betaal zeker nog niet! Dit is een voorinschrijving, ‘een intentie tot inschrijving’. Het is nog niet definitief of uw kind mee kan op kamp. Voorinschrijvingen die voor de opgegeven tijd binnenkomen, worden NIET meegeteld. Vroeger sturen heeft dus geen nut. De inschrijvingen eindigen donderdag 11/06 om 20u.00.
Stap 2: Ontvang een bevestigingsmail van de takleiding
Als u een bevestigingsmail van de takleiding ontvangt met een positief antwoord op inschrijving, is uw kind ingeschreven voor het kamp. Gelieve hen tijd te geven! De takleiding zal ook een mail sturen indien het antwoord negatief is. Deze bevestigingsmail zal na donderdag 11/06 in de mailbox te vinden zijn.
De bevestigingsmails komen van volgende mailadressen:
Kapoenen: Victor Vanstraelen: victor.vanstraelenv@gmail.com
Als bevestigd wordt dat uw kind(eren) mee mag (mogen), wordt er verwacht dat jullie binnen een termijn van een week het inschrijvingsgeld overmaken op de scoutsrekening. Deze termijn gaat in vanaf dat jullie de bevestigingsmail met positief antwoord ontvangen hebben. Als dit niet gebeurt, vervalt de inschrijving en geven we het plaatsje door aan de volgende op de wachtlijst.
Door corona hebben wij in het voorjaar enkele grote projecten zoals ons spaghettifeest en de bloemenverkoop, moeten annuleren en zijn wij heel wat inkomsten misgelopen. Daarnaast verwachten we dat door de extra maatregelingen die we nemen zoals handgels, mondmaskers en extra toiletten, de kosten voor de organisatie van het kamp hoger zullen liggen dan de voorgaande jaren. Daarom de aangepaste prijzen voor het 2020 zomerkamp:
Kapoenen: 90 EUR
Welpen, Jong-givers en Givers: 150 EUR
Wij doen er natuurlijk alles aan om de kosten van het kamp zoveel mogelijk te drukken, zonder dat wij hierbij de veiligheid van uw kinderen, of de beleving van het kamp in de weg staan. Mocht na afloop van het kamp blijken dat we met een overschot zitten, dan zal dit terug verdeeld worden over alle deelnemers. Het is immers niet onze doelstelling om winst te maken op het kamp. Wij willen enkel uit de kosten geraken.
Vragen?!?
Zo, hopelijk is alles duidelijk betreft de inschrijving voor ons groot kamp! We kijken er alvast naar uit om jullie deze zomer op kamp te ontvangen!
Ongetwijfeld zal u als ouder nog meer vragen hebben over de precieze aanpak van het kamp en de genomen maatregelingen. Omdat het aantal leden hier een grote invloed op heeft, zullen jullie meer gedetailleerde info ontvangen, nadat de inschrijvingen zijn afgerond.
Mochten er intussen toch nog dringende vragen zijn, contacteer ons gerust! Zijn we niet onmiddellijk te bereiken? Geen zorgen, we bellen terug!
Kampdocumenten
De voor-inschrijving kan enkel online gebeuren via onderstaande link die vanaf 04/06 20u.00 actief zal worden.
Na positief bericht van de takleiding, dient u dan nog de volgende kampdocumenten in orde te brengen en te bezorgen bij de takleiding:
Medische Fiche: deze kan later ingevuld worden en de te nemen stappen worden nog gecommuniceerd.